Planeta FM

portal o gospodarce, finansach i marketingu

Dlaczego gadżety reklamowe są kluczowe dla małych firmy i startup-ów

Małe firmy i startupy mają ograniczone możliwości w zakresie reklamy i promocji swoich produktów. Ograniczenia te wynikają oczywiście w niewysokich budżetów marketingowych. Dlatego firmy te poszukują rozwiązań niedrogich i jednocześnie umożliwiających osiąganie dobrych efektów. Dlatego też bardzo często wykorzystują gadżety reklamowe.

Dlaczego gadżety to jedna z najlepszych form promocji małych firm i startupów? Co sprawia, że jej popularność nie spada, a rośnie?

Gadżety reklamowe – tani efektywny marketing

Niestety zdecydowana większość małych przedsiębiorstw i startupów może jedynie pomarzyć o zintegrowanych kampaniach reklamowych na dużą skalę, wykorzystujących telewizję, Internet o reklamę outdoor. Takie formy reklamy są przeważnie zarezerwowane dla dużych graczy rynkowych dysponujących ogromnymi budżetami reklamowymi.

Jednak nie oznacza to, że kampanie reklamowe są zarezerwowane wyłącznie dla dużych firm o gigantycznych przychodach. Mali gracze mogą nadal osiągać cele marketingowe np. poprzez wykorzystywanie kampanii gadżetowych. Istnieje wiele rozwiązań dedykowanych małym firmom i startupom. Istnieją także agencje marketingowe specjalizujące się w obsłudze właśnie takich firm. Naprzeciw małym przedsiębiorstwom i startupom wychodzą także producenci gadżetów reklamowych. Wielu z nich ma swojej ofercie niedrogie produkty masowe, dzięki którym koszt dotarcia do dużej grupy odbiorców jest niewielki.

Wysoka ekspozycja komunikatu marketingowego

Ale niewysoki koszt dotarcia do grupy docelowej to nie jedyna zaleta gadżetów reklamowych. Kolejną jest wysoka ekspozycja. Reklama w radiu lub w telewizji trwa zaledwie kilkanaście lub kilkadziesiąt sekund. Natomiast reklama na gadżetach reklamowych jest widoczna za każdym razem gdy potencjalny klient używa upominku. Dodatkowo reklama firmy jest także widoczna dla jego rodziny, kolegów z pracy lub współpasażerów w środkach komunikacji miejskiej.

Oznacza to, że dzięki gadżetom reklamowym istnieje możliwość wydłużania ekspozycji komunikatu marketingowego. Istnieje także możliwość dotarcia do całkiem szerokiej grupy docelowej. A efekty te wcale nie powodują wzrostu kosztów promocji.

Wysoka rozpoznawalność marki

Analizując skuteczność marketingową gadżetów reklamowych nie sposób nie wspomnieć o budowaniu świadomości i rozpoznawalności marki. Okazuje się, że w tym obszarze gadżety reklamowe zapewniają bardzo dobre wyniki.

Badania pokazują, że prawie 90 procent ludzi, którzy otrzymali gadżet reklamowy jest w stanie rozpoznać logo firmy nawet po dwóch latach od momentu otrzymania upominku. Tak dobrych wyników nie zapewnia żadna inna forma reklamy.

Połączenie z online

Na koniec warto wspomnieć o możliwościach łączenia kampanii gadżetowych z kampaniami online. Gadżety reklamowe mogą bowiem być opatrzone kodami QR, dzięki którym łatwo skierować potencjalnych klientów na witrynę internetową firmy. Mogą także mieć nadrukowane kody promocyjne do wykorzystania w serwisie www, co z kolei pozwala na badanie skuteczności kampanii reklamowej. Możliwości w tym zakresie jest więcej i wiele zależy od innowacyjności i kreatywności specjalistów odpowiadających za marketing i gadżety reklamowe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *