BNPL, czyli Buy Now, Pay Later to usługa, która cieszy się dużą popularnością wśród klientów indywidualnych. Warto jednak mieć świadomość tego, że odroczoną płatność można zaproponować także klientom biznesowym. Na czym polega BNPL? Jakie korzyści można osiągnąć dzięki wdrożeniu tej usługi w sprzedaży B2B? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się w niniejszym artykule.
Czym jest BNPL?
BNPL to skrót odnoszący się do angielskiego wyrażenia Buy Now, Pay Later, które opisuje model odroczonej płatności. Jest to bardzo popularne rozwiązanie, które można zastosować zarówno w sprzedaży detalicznej, jak i w ofercie dla klientów biznesowych. Na czym polega w praktyce? Otóż, BNPL umożliwia kupującemu złożenie zamówienia bez konieczności jego natychmiastowego opłacania. Płatność może bowiem zostać odroczona nawet do 60 dni, co w praktyce oznacza, że klient może zapłacić za zakupy nawet dwa miesiące po ich dokonaniu. Odroczona płatność korzystna jest jednak nie tylko dla kupującego, ale również sprzedającego. Warto mieć świadomość, że natychmiast otrzymuje on zapłatę za towar mimo iż kupujący może dokonać płatności z opóźnieniem. W efekcie sprzedający nie tylko może przejść do realizacji zamówienia, ale zyskuje również środki, które może przeznaczyć na pokrycie własnych zobowiązań.
BNPL dla klientów biznesowych – dlaczego warto?
BNPL to jak już wspomniano usługa, która cieszy się dużą popularnością wśród klientów indywidualnych. Dlaczego zatem warto zaproponować ją również klientom biznesowym? Przede wszystkim ze względu na jej zalety, do których zalicza się między innymi:
-
wzrost sprzedaży, ponieważ firmy, które nie muszą od razu płacić za zamawiany towar kupują nie tylko chętniej, ale również więcej i częściej;
-
elastyczność, ponieważ klient może dokonać wyboru okresu odroczenia płatności, który w praktyce może wynieść 14, 21,30, 45 lub nawet 60 dni;
-
minimum formalności oraz szybką decyzję o przyznaniu finansowania, ponieważ cały proces przebiega online, a decyzja wydawana jest w ciągu kilku minut;
-
wysoki limit finansowania, który może on wynosić nawet do 100 tys. złotych i jest odnawialny;
-
wzrost liczby powracających klientów, ponieważ chętniej korzystają oni z oferty, która umożliwia dokonanie odroczonej zapłaty;
-
brak ryzyka, ponieważ przejmuje je dostawca metody płatności;
-
różne możliwości integracji technicznej ze stroną sprzedawcy, co pozwala dopasować rozwiązanie do indywidualnych potrzeb.
Jak wdrożyć BNPL dla klientów biznesowych?
Chcąc wdrożyć odroczoną płatność dla klientów biznesowych należy nawiązać współpracę z dostawcą tego typu usług finansowych. To właśnie ten podmiot zajmie się bowiem integracją usługi ze stroną sprzedawcy, dzięki czemu składanie zamówień będzie działało w sposób prawidłowy i dopasowany do specyfiki danego sklepu. Istotne jest zatem to, by wybrać odpowiedniego dostawcę finansowania, ponieważ to głównie od niego zależy jakość usługi oraz doświadczenia korzystających z niej klientów.
Podsumowując należy stwierdzić, że BNPL to rozwiązanie, z którego mogą korzystać nie tylko klienci indywidualni, ale również biznesowi. Wdrażając je do sprzedaży B2B można podnieść atrakcyjność oferty, a co za tym idzie wyróżnić się na tle konkurencji.
Materiał zewnętrzny